Завтра, 25 березня об 11:00 в синій залі Будинку кіно, відбудеться показ стрічки «The Yes Men: Згодні бунтують», фільму-відкриття Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. Після показу, о 13:00 в білій залі Будинку кіно, за участі Шона Девліна, учасника Yes Lab, пройде семінар «Yes Lab: брейнстормінг творчих ідей».

І. Стрічка «The Yes Men: Згодні бунтують»: протягом двох десятиліть The Yes Men створювали ефектні містифікації у ЗМІ, аби викривати злочини корпорацій. Нині ж ці веселі активісти стоять на порозі середнього віку, і їм нелегко вдається зберігати ентузіазм у боротьбі проти зміни клімату. Чи вдасться їм зібратися й узяти себе в руки, перш ніж розтануть полярні льодовики?Режисери фільму – Лора Нікс та The Yes Men.

Лора Нікс  стала режисеркою документального фільму «Світло в її очах» про сирійську школу Корану для жінок. Прем’єрний показ цього фільму відбувся на Міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі у 2011 році, була показана у рамках передачі POV від служби телемовлення PBS, а також гастролювала по світу разом із програмою Film Forward кінофестивалю «Санденс». До її повнометражних режисерських робіт також належить художній фільм «Політика хутра», який отримав широке визнання критиків, був показаний на більш ніж 70 фестивалях по всьому світу та здобув численні нагороди, серед яких гран-прі журі на фестивалі Outfest. Її документальні телероботи виходили на HBO, IFC, Planet Green та History Channel.

The Yes Men грають роль корпоративних злочинців великого масштабу, щоб привернути увагу до своїх злочинів проти людства та довкілля. Їхні обурливі сатиричні інтервенції на бізнес-заходах, в інтернеті, на телебаченні та на вулицях лягли в основу двох документальних фільмів – «The Yes Men» та «The Yes Men рятують світ», які здобули багато нагород та стали фаворитами на фестивалях у Торонто, Берліні, фестивалі South by Southwest та інших. Їхні роботи були показані на бієнале Вітні, Венеціанському бієнале, ARS Electronica та інших мистецьких виставках. Вони отримали числені нагороди, серед яких премія імені Ліонор Аннерберґ у сфері мистецтва та суспільних змін від Creative Time, нагорода імені Ґрієрсона за документальне кіно, приз глядацьких симпатій у програмі «Панорама» на Берлінале, Ґран-прі журі на кінофестивалі Асоціації ООН, нагорода за найкращий документальний фільм на фестивалі комедійних мистецтв HBO, а також приз глядацьких симпатій на Міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі. Вони є авторами кількох книг та багатьох статей і проводять лекції в різних країнах на тему мистецтва та суспільних змін.

Вхід на показ вільний.

ІІ. Yes Lab – це семінар, метою якого є допомогти групам активістів організовувати власні творчі заходи, які привернуть увагу ЗМІ. Вдаючи корумпованих лідерів великих корпорацій, для яких гроші є важливішими за все на світі, група активістів Yes Men («Згодні») викриває зловживання цих лідерів у сфері екології та прав людини і привертає увагу засобів масової інформації до важливих проблем. Впродовж останніх декількох років учасники Yes Men передають усі свої секрети активістам і діляться тим, що дізналися за останнє десятиліття, яке вони присвятили «виправленню ідентичності».

Шон Девлін – філіпіно-канадський мультимедіа-художник, комедіант, активіст та координатор Yes Lab. Активістська діяльність Шона вкорінена у принципах кліматичного правосуддя та практиках креативного розриву. Протягом чотирьох років він організовував художній колектив, відомий як ShitHarperDid.com. Робота групи набула розголосу в інтернеті під час канадських виборів 2011-го року. Як координатор та ідейний натхненник Yes Lab, він відіграв критичну роль у багатьох акціях Yes Lab – таких, як вірусна містифікація Shell Arctic, креативні протистояння на Occupy Wall Street та проникнення на перемовини щодо угоди про ТТП (TPP trade negotiations). Як куратор воркшопів, він проводив тренінги Yes Lab по всій Канаді, привозив їх до США, Нідерландів, Німеччини, Великобританії, Польщі, Швейцарії, Литви, Туреччини та Бразилії.

Вхід на семінар вільний за умови реєстрації на подію – за посиланням.