Переклала й адаптувала Леся Гейко
Консервативний християнський шлюб як протилежність гомосексуальному шлюбу насправді має мало спільного з біблійною моногамією… що й демонструють ці історії про інцест, полігамію та сексуальне рабство.
Консерватори, які не допускають можливості офіційної реєстрації одностатевих шлюбів, захищають «християнський шлюб», маючи на увазі пару з одного чоловіка й однієї жінки, сформовану на все життя — бо так, кажуть вони, наказав Бог у Біблії.
Але насправді автори Біблії схвалюють набагато більше форматів сексуальних стосунків та шлюбів. Вони також використовували різноманітні літературні засоби, щоб позначити господнє схвалення того чи іншого сексуального зв’язку: його може приписувати закон чи пророк, його може схвалювати Ісус, Бог може нагороджувати за нього найбільшим із благословень — народженням хлопчиків, які стануть сильними мужами.
Хоча список схвалених стосунків справді містить шлюб між одним чоловіком та однією жінкою, Біблія відверто схвалює полігамію і сексуальне рабство, надаючи докладні правила для кожного з цих форматів. Іноді вона навіть винагороджує зґвалтування та інцест.
Полігамія. Полігамія є нормою в Старому Заповіті, і її без докорів приймає Ісус (Матвія 22:23-32). Сайт Biblicalpolygamy.com містить сторінки, присвячені сорока біблійним персонажам, кожен із яких мав по кілька дружин.
Сексуальне рабство. Біблія містить вказівки щодо купівлі кількох типів секс-рабинь. Наприклад, якщо чоловік купує єврейську дівчинку, а вона «не задовольняє свого господаря», він не може продати її іноземцю. І він повинен відпустити її на волю, якщо не забезпечує її (Вихід 21:8).
Військові трофеї. Цнотливих дівчат буквально називають серед військових трофеїв. У Книзі Чисел (31:18) Божий слуга наказав ізраїльтянам, щоб вони вбили всі «уживаних» мадіанітянських жінок та всіх дітей чоловічої статі, але залишити собі незайманих дівчаток. Закони Мойсея описують ритуал очищення полоненої незайманки перед сексом. (Второзаконня 21:10-14).
Інцест. Інцест переважно заборонений у Біблії, але Бог робить деякі винятки. Авраам і Сара, улюбленці Бога, кажуть, були наполовину братом і сестрою. А дочки Лота згвалтували п’яного татка, і Бог винагородив їх за це немовлятами чоловічої статі, які стали патріархами великих народів (Буття 19).
Вдова брата. Якщо чоловік вмирає бездітним, обов’язок запліднити його дружину переходить до його живого брата. Бог вбиває Онана через те, що той вважає за краще проливати своє сім’я на землю, ніж дати потомство своєму братові (Буття 38:8-10). Історія з Нового Заповіту (Євангеліє від Матвія 22:24-28) показує, що ця традиція збереглася.
Служниця дружини. Після семи бездітних десятиліть розчарована дружина Авраама Сара каже: «Іди, спи з моєю рабою; можливо, я зможу побудувати сім’ю через неї». І Агар, її раба, вагітніє. Два покоління потому, сестри-дружини Якова неодноразово відправляють своїх рабинь до нього: кожна з них намагалася породити більше синів, ніж інша (Буття 30:1-22).
Інші раби. Чоловік не має займатися сексом із рабинею, якщо вона вже заручена з іншим чоловіком, — але якщо таке станеться, рабиню слід побити, а чоловік має принести в жертву вівцю (Левіт 19:20-22, Біблія короля Якова).
Жертва зґвалутвання. Зґвалтовану гебрейську дівчину можна продати її ґвалтівнику за 50 шекелів або близько 580 доларів США (Второзаконня 22:28-29). Після того цей чоловік зобов’язаний утримувати її, «бо вона була принижена».
Примітка: За Біблією згода жінки просто не має жодного значення ще відтоді, як Єву було зроблено з ребра Адама (Буття 2:18-22).
Новий Заповіт схвалює Старий Заповіт
Якщо хтось зауважить, що перелічені норми Старого Заповіту не стосуються сучасних послідовників Біблії, зверніть увагу, що жодне з цих правил не спростував і не засудив Ісус у Новому Заповіті. Якраз навпаки:
Не подумайте, ніби Я руйнувати Закон чи Пророків прийшов, Я не руйнувати прийшов, але виконати. По правді ж кажу вам: доки небо й земля не минеться, ані йота єдина, ані жаден значок із Закону не минеться, аж поки не збудеться все. (Матвія 5: 17-18)
Століттями християнські лідери не погоджувалися між собою щодо полігамії, наложниць та інших аспектів сексуального життя. Для православної церкви лише шлюб одного чоловіка з однією жінкою вважається благословенним Богом, все інше — блуд. Прототипом такої сім’ї вважаються святі праведні Йоаким і Анна.
З еволюцією людської моралі примус до сексу та шлюб стають дедалі менш прийнятними в сучасному суспільстві. Сьогодні навіть консервативні віряни виступають проти сексуального рабства. Хоча одностатеві шлюби є досі є суворим табу для православних, але не для західного християнства.
Свобода вступати до шлюбу буде розширюватися, так само як і інші права людини в сфері сексуальності, репродукції та утворення сім’ї. Православні зможуть адаптуватися до цих змін, хоч і неохоче та з істеричними протестами, але зрештою приймуть нову норму. Можливо, вони скажуть, що на те воля Божа.